Your chance to change the world
Regisztrálj még ma 3 fős csapatoddal

Próbáld ki minijátékunkat!

Sajtóközlemények

plüssmedvék nyerték az Ericsson C++ programozó bajnokságát  

2016-ban már hatodik alkalommal rendezték meg az Ericsson C++ Programozó Bajnokságát. A vállalat kutatás-fejlesztési központja által kiírt verseny első helyezettjei idén is Stockholmba szóló hétvégét nyertek az Ericsson Studioba szóló látogatással együtt, ahol a vállalat technológiai bemutatóit nézhetik meg.

A versenyt a “plüssmedvék” (Balogh Adrienn, Szabó Dániel, Varga László) 1800 ponttal nyerte meg és a női csapattag, Balogh Adrienn ezzel a Női Különdíjat is megszerezte. Második helyezett lett a NotEnoughBeerException 1730 ponttal (Böröcz Péter, Gyuk Péter, Koller Gergely), akik egy-egy JBL Charge 3 Bluetooth hangszórót nyertek, míg a harmadik helyet a The Four Aces csapata szerezte meg 1480 ponttal, akik mindhárman egy Samsung 850 EVO series 250GB SATA3 2,5 SSD-vel lettek gazdagabbak.

Az Ericsson C++ Programozó Bajnokság 2016-os feladatában a történet szerint a készülő focibajnokságra a csapatoknak egyenként kell felfejleszteniük a csappattagjaikat. Ehhez szituációs gyakorlatokat végeztet velük az edzői csapat. Azaz a feladat a következő volt, egy olyan C++ program írása, amely mint egy virtuális játékos, a megadott futball helyzeteket oldja meg, minél többet, a legrövidebb idő alatt.

A döntősök, hogyha az Ericsson Magyarországnál szeretnének dolgozni, mentesülnek a szakmai felvételi teszt megírása alól.

Az előző években is számos játékos feladatuk volt a versenyzőknek, 2015-ben időutazásban vettek részt, de megmérkőztek már gigantikus CATAN pályán egymás ellen a csapatok, volt űrcsata, kellett a Hamletből szöveget tömöríteni, illetve rádiótornyos lefedettséget elérni minél kevesebb adótoronnyal.

2011-ben indult el az első Ericsson C++ Programozó Bajnokság, azzal a céllal, hogy felpezsdítse a C++ programnyelv szakmai életét, és hogy játékra hívja a legjobb programozókat. Az ezévi megnyitón Beskid Vilmos kutatás-fejlesztési igazgató azt hangsúlyozta: „Versenyhelyzetben mindig sokkal nehezebb teljesíteni és sokszor a bátrabb, a merészebb megoldások vezethetnek sikerre. Pezsgő versenyélet zajlik ma a hazai programozók világában, így lehetőséget kapnak a diákok, hogy felmérjék tudásukat és találkozzanak a vállalati szféra gyakorlott képviselőivel is. Örülünk annak is, hogy 30 főből 4 lány került be a döntőbe, ami jobb, mint az iparági átlag. Kellenek a hölgyek erre a területre, várjuk őket, jót tesz egy cégnek az, hogy különböző szempontok ütköznek egy-egy feladatmegoldás során.”

2016 nyertese a „plüssmedvék” csapata lett, akik mindhárman az ELTE-re járnak és azt mondták a verseny végén: “Az első helyezésben valószínűleg közrejátszott az, hogy mi ketten fiúk matematikusok vagyunk. Kellett a jó elemző képesség, a stratégiai gondolkodás, a kombinatorika, de az összehangolt csapatjáték is”.

Az elmúlt évek versenyein összesen 2240 játékos, összesen 745 csapat vett részt az Ericsson C++ Programozó Bajnokságon. 2016-ban 194 fő jelentkezett 15 iskolából.

Archívum

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ericsson C++ Programozó Bajnokság 2015: Időutazáshoz ők voltak a legjobb tanácsadók

2015-ben már ötödik alkalommal indult el az Ericsson C++ Programozó Bajnoksága. A vállalat kutatás-fejlesztési központja által kiírt verseny első helyezettjei idén GoPro HD Hero4 sportkamerát, a második helyezettek Parrot AR. Drone 2.0 Elite Edition drónokat, a harmadik helyre kerülők egy-egy Raspberry PI-t nyertek. A döntősök mindegyike mentesült az Ericsson felvételi tesztje alól.

A háromfordulós verseny döntőjében, az Ericsson K+F központjában a tíz csapat egy időutazásba csöppent bele és Dokinak kellett tanácsot adniuk, hogy hogyan jusson el a DeLoreanjához, mielőtt belecsap a villám, különben az ellenségei előreküldik az időben, és eltűnik a tér-idő kontinuumban.

Az előző években is számos játékos feladatuk volt a versenyzőknek, 2014-ben egy gigantikus CATAN pályán játszott egyszerre egymás ellen mindenki, de volt már űrcsata, vagy kellett már a Hamletből szöveget tömöríteni, illetve rádiótornyos lefedettséget elérni minél kevesebb adótoronnyal.

2011-ben indult el az első Ericsson C++ Programozó Bajnokság, azzal a céllal, hogy felpezsdítse a C++ programnyelv szakmai életét, és hogy játékra hívja a legjobb programozókat. Az ezévi megnyitón Beskid Vilmos kutatás-fejlesztési igazgató azt hangsúlyozta, hogy „Sokat beszélünk manapság az állandó tanulásról, a kíváncsiságról, a kreativitásról. Az innovációhoz mindezekre szükség van. Egy-egy verseny arra is jó, hogy azon megtapasztalják a versenyzők, miben erősek, hol tudnak még fejlődni, esetleg rájöjjenek arra, ha valamiben kissé bizonytalanok, azt hogyan lehet gyorsan és kreatívan áthidalni. A versenyhelyzetekben megszerzett rutin nagy hasznos a későbbi valós feladatmegoldásokban.”

2015 nyertes csapata a Big Data lett (Babicz Dóra Eszter, Pálffy András, Hunyady Márton), akik a Pázmány Péter Katolikus Egyetem végzős MSc-s hallgatói. Második helyezést ért el a Sparrows (Dankovics Attila, Leitereg András, Weisz Ágoston). Hamadik a Bundáskenyér lett (Fejes Ferenc, Király Alex, Jánosi György).

„A döntő előtt megpróbáltunk kidolgozni taktikákat különböző szcenáriókra és az volt a célunk, hogy egy egyszerű ötleten alapuló, stabil algoritmust készítsünk.” – mondta Babicz Dóra a verseny végén.

„Fontos volt a csapatmunka: a közös ötletelés és a taktikák értékelése után a hibamentes kódolás érdekében az idő nagy részében egy közös gépnél programoztunk: egyvalaki írta a programot, a többiek pedig jelezték a hibákat.” – tette hozzá Hunyady Márton.

„Szerencsére nem vesztettük el a fejünket még a legstresszesebb helyzetben sem és úgy gondoljuk, hogy részben ez a hozzáállás segített minket célba érni. Nagyon jól éreztük magunkat és már alig várjuk, hogy kipróbálhassuk a remek fődíjat. Mindannyian szenvedélyes fotósok vagyunk.” – mondta Pálffy András.  

Az elmúlt évek versenyein összesen 2040 játékos, összesen 680 csapat vett részt az Ericsson C++ Programozó Bajnokságon. 2015-ben 315 fő jelentkezett.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

2014: 86 óra és 8000 sor kód a felkészülésre, jó taktika és csapatmunka: Ericsson C++ Programozó Bajnokság

2014-ben már negyedik alkalommal indult el az Ericsson C++ Programozó Bajnoksága. A vállalat kutatás-fejlesztési központja által kiírt verseny első helyezettjei most is stockholmi utat és tableteket, a második helyezettek tableteket, a harmadikok pedig SSD háttértárolót nyertek. A döntősök mindegyike mentesült az Ericsson felvételi tesztje alól.

A nyertesek az Ericsson központjában, Stockholmban nézhetik meg a vállalat jövőbemutató technológiai elképzeléseit reprezentáló központját, az Ericsson Studiot, ahova általában az ügyfeleit viszi el a vállalat, de az ajtaja tehetséges fiatalok előtt is nyitva áll.

2011-ben indult el az első Ericsson C++ Programozó Bajnokság, azzal a céllal, hogy felpezsdítse a C++ programnyelv szakmai életét, és hogy játékra hívja a legjobb programozókat. Az ezévi megnyitón Beskid Vilmos kutatás-fejlesztési igazgató azt hangsúlyozta, hogy „A feladat kiválasztásában nemcsak az volt a fontos, hogy csapatmunka legyen, hanem az is, hogy szórakoztasson. Eme utóbbinak mindenben benne kellene lennie, amit csinálunk. De nemcsak azért érdemes részt venni egy ilyen versenyen, mert szórakoztató, hanem azért is, mert jó alkalom arra, hogy a diákok megmérettethessék a műszaki tudásukat, tanuljanak abból, hogyan kell korlátozott időben előre nem látott kihívásokra reagálni, de megismerhetik a fejlesztői szakma legjobbjait is.”

2014 nyertes csapata a SPAGHETTI CODERS lett (Fehér Péter, ELTE, Havlik Tamás, BME, Kovács Máté, ELTE). Második helyezést ért el a GILISZTA csapat (Budai Péter, BME, Dvorszki Dávid, BME, Nagy Gergely, BME), harmadik helyezett a TRIVIAL lett (Morva Levente, ELTE, Morva Kristóf, ELTE, Vass Bálint, ELTE).

A nyertes csapatból Havlik Tamás izgalmas találta a versenyt és a munkamegosztásról az mondta: „Én az algoritmikai és a logikai, összefüggéseket kereső részét csináltam, mert az illett az én tudásomhoz (mechatronikai szakos vagyok). Azért indultam ezen a bajnokságon, mert érdekelt az informatikai verseny, és az is számított talán, hogy az ikertestvérem már ericssonos. Fehér Péter hozzátette, „Az első forduló nem volt nehéz, de a második nagyonis, én ki is számoltam, 86 órát és 8000 sor kódot írtunk ekkor. Ez is biztosan számított, és az is, hogy készültünk a mai versenyre tegnap este, még átírtuk a kódokat. A pályán tíz csapatnak nem volt túl sok helye, nagyon meg kellett gondolni a taktikát. Kovács Máté szerint - „Hárman, háromféle operációs rendszert használtunk, de a végén már csak együtt, egy gépen dolgoztunk, mert össze kellett fognunk.”

A háromfordulós verseny döntőjében, az Ericsson K+F központjában a tíz csapat egy gigantikus CATAN pályán játszott egyszerre egymás ellen. A C++ nyelven programozott online játékban a csapatok feladata az volt, hogy minél nagyobb befolyást szerezzenek Cataniában. Ezt út és- településépítéssel, településfejlesztéssel, lovagok kiképzésével, és egymásközi harccal lehetett. Az nyert, aki a legtöbb befolyás pontot szerezte.

Az előző évek mindegyikén különböző feladatok voltak, kellett pl. a Hamletből szöveget tömöríteni vagy rádiótornyos lefedettséget elérni minél kevesebb adótoronnyal, míg 2013-ban egy űrhajócsata zajlott.

Az elmúlt évek versenyein összesen 1344 fő vett részt, 370 csapat, kb. 110 fő jutott el a döntőig (volt olyan, aki többször is megpróbálkozott). 2014-ben 315 fő jelentkezett.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

2013: A legtehetségesebb egyetemista programozókat keresték - Ericsson C++ programozó bajnokság

2013-ban már harmadjára rendezte meg az Ericsson Magyarország az egyetemistáknak és friss diplomásoknak szóló C++ Programozó Versenyét. A háromfordulós, októberben és novemberben zajló bajnokságra több mint 300 fő jelentkezett, akik közül a legtöbben az ELTE-ről és BME-ről érkeztek.

Az idei Ericsson Bajnokságon a résztvevők három fordulóban mérték össze képességeiket. A verseny feladatait az Ericsson budapesti K+F központjának munkatársai készítették, akik közül az egyik zsűritag 2 éve még az asztal túloldalán, a versenyzők között ült. Mára már a cég alkalmazottja.

Beskid Vilmos, az Ericsson Magyarország K+F igazgatója megnyitó beszédében kifejtette „A minket körülvevő világ egyre szoftverközpontúbb lesz. A csillagközi térbe ezév őszén kijutott Voyager-1 űrszondában is van szoftver, az autók értékének 30-40%-a pedig ma már nem a hagyományosan vett autó hardver. A ma programozói - akiknek legjobbjai itt ülnek a döntőben - a jövő formálói. Jelenleg el sem tudjuk képzelni ez milyen lesz, de az biztos, hogy tíz év múlva egészen másképpen fogunk élni és dolgozni, mint ahogy azt ma tesszük.”

A versenyt idén egy olyan baráti társaság nyerte meg, akik egy középiskolába jártak, ma ketten a Pannon Egyetem hallgatói, míg a csapat harmadik tagja az ELTE doktorandusza. A Proklan névvel induló csapat tagjai: Búcsú Dávid, Dóczi Gergő (Pannon Egyetem) és Szalkai Balázs (ELTE).

„Nagyon erős volt a verseny, és felkészültünk arra, hogy a második forduló komplikáltabb változataként már az összes csapat ellen kell programot írni.” – mondták el a győzetesek a bajnokságról. – „Abban, hogy megnyertük a versenyt, biztosan sokat számított az, hogy régóta ismerjük egymást és sokat programoztunk együtt.”

A győztes 3 fős csapat a tabletek mellett stockholmi utat nyert, ahol nemcsak a várossal, hanem a skandináv innovációs szellemiséggel is találkozhatnak majd. Útjuk során meglátogathatják az Ericsson jövő technológiáját bemutató Ericsson Studiot is. A második csapat tagjai tabletekkel, a harmadik helyezettek SSD 120GB meghajtóval gazdagodtak. Valamennyi döntős mentesül az Ericsson szakmai felvételi tesztjének megírása alól, amennyiben a vállalathoz szeretnének jelentkezni.

A 30 fős döntőben a szervezők nagy örömére három női résztvevő is volt, akik közül ketten a második helyezett csapatban versenyeztek. Ők egyébként a különdíjat is megnyerték azzal, hogy egyedül ők írtak warning-mentes programot.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

2012: Űrversennyel Stockholmba: ismét Ericsson C++ Programozó Bajnokság

• 2012-ben is közel négyszáz egyetemista és friss diplomás vett részt az Ericsson Magyarország C++ programozó versenyén. A háromfordulós bajnokság döntőjét a cég K+F központjában rendezték meg.
• Az idei bajnokságon a játékosságon és a látványosságon volt a hangsúly; de nem eltávolodva a telekommunikáció világától. A verseny egyik feladatában adótornyokkal kellett lefedni egy országot, a másikban űrhajókat kellett irányítani. 
• Az első díjazott 3 fős csapat a tabletek mellett stockholmi utat nyert, ahol többek között az Ericsson Központ, a jövő technológiáját bemutató ’Experience Center’-ét is megnézhetik majd.

2012-ben már másodjára rendezte meg az Ericsson Magyarország az egyetemistáknak és friss diplomásoknak szóló C++ Programozó Versenyét. A háromfordulós, októberben és novemberben zajló bajnokságra közel 400 fő jelentkezett, akik közül a legtöbben az ELTE-ről és BME-ről érkeztek.

Az első fordulóban 24 programozáselméleti és szoftvertechnógiai kérdésekből álló tesztet kellett kitölteniük a versenyzőknek. Ezután két látványosságban sem szűkölködő forduló következett. Így például adótornyokat kellett elhelyezni egy ország területén, minél nagyobb lefedettség biztosításával. Ennek megoldásához nagyon sokféle megközelítést használhattak a versenyzől, így evolúciós, iterációs, és bonyolult matematikai tételeken alapuló módszereket alkalmazó algoritmusok is felbukkantak.

Egy másik feladatban űrhajókat kellett irányítani a versenyzőknek. Annál több pontot kapott egy csapat, minél több műholdat tudott, minél kevesebb idő alatt meglátogatni. A 2. fordulóban külön-külön mérettettek meg az űrhajó ágensek, míg a 3. fordulóban egymás ellen folyt a csata.

Kucsma András és Márton Gábor szoftverfejlesztők voltak az Ericsson Programozó Bajnokság szakmai vezetői. Kucsma András azt nyilatkozta a döntő végén: „ A verseny rendhagyó mivoltát az biztosította, hogy mindkét programozói feladatot úgy készítettük el, hogy azok megoldását vizualizálni lehessen, azaz ne csak száráz pontszámként lássák a versenyzők a munkájuk eredményét.” Márton Gábor hozzátette: „Az idei versenyen a játékosságra és a látványosságra fektettük a hangsúlyt. Tettük mindezt úgy, hogy ne távolodjunk el a telekommunikációtól. Az ágensek vezérlése egy fejlett kommunikációs technológia megtanulását követelte, sok csapatnak már ez is nehézséget okozott.”

A versenyt idén egy baráti társaság nyerte meg, akik 3 különböző egyetemen tanulnak. A RoomOneOOne névvel induló csapat tagjai: Parragi Zsolt (Nyugat-magyarországi Egyetem), Cséri Tamás (Eötvös Loránd Tudományegyetem), Sztupák Sz. Zsolt (Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem).
A győztesek nagy örömmel nyilatkoztak a bajnokság végén: „Játékos és látványos verseny volt, amin jó volt itt lenni. A programozásról általában azt tartják, hogy a kódokkal teli képernyő előtt ülő fejlesztők száraz feladatokat oldanak meg. Ez a verseny is bizonyította, hogy ez nem így van. Az első forduló nehéz szakmai szűrője után izgalmas programozói munka várt ránk, amelyet a vizualizáció tett még látványosabbá. A döntőn 2 feladatot kaptunk, amelyet hármunknak kellett megoldanunk. Össze kellett tehát dolgoznunk, csapatmunka nélkül nem nyerhettünk volna.”

A győztes 3 fős csapat a tabletek mellett stockholmi utat nyert, ahol nemcsak a várossal, hanem a skandináv innovációs szellemiséggel is találkozhatnak majd útjuk során: meglátogathatják az Ericsson Központ, a jövő technológiáját bemutató ’Experience Center’-ét is. A második csapat tagjai tabletekkel, a harmadik helyezettek E-könyv olvasóval gazdagodtak.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

2011: Hamlet bájtokban – Ericsson C++ programozóverseny 2011-ben először Magyarországon

• Több mint négyszáz egyetemista és friss diplomás vett részt az Ericsson Magyarország kutatás-fejlesztési központjának első C++ programozó-versenyén

• Az ELTE-ről érkező győztes csapat Stockholmba repülhet, a döntőbe jutottak mentesülnek az Ericsson szakmai felvételi tesztje alól
• Az elveszett forráskódok után nyomozó játékosoknak egy Shakespeare idézettel is meg kellett birkózniuk

Több mint 400 fő vett részt az Ericsson Magyarország kutatás-fejlesztési központjának első C++ Programozó Versenyén (www.ericssonbajnoksag.hu), amelyet egyetemisták és frissdiplomások számára hirdetett meg a vállalat. A 135 csapat közül a legtöbben az ELTE-ről és a BME-ről érkeztek, de számos résztvevő volt az informatikai képzést nyújtó hazai felsőoktatási intézményekből, és erdélyi egyetemekről is.

A verseny életre hívásának apropója az, hogy az elmúlt 3 évben 600 munkatárssal bővítette létszámát az Ericsson Magyarország, és az újonnan érkezettek túlnyomó többsége szoftverfejlesztői területen kapott állást.

A bajnokság során az Ericsson igyekezett olyan problémákat becsempészni a feladatokba, amelyek segítségével megismertetheti a tevékenysége során előforduló kihívásokkal a jövő szakembereit. A csapatoknak a két webes előszűrő és a döntő alatt összesen 11 feladat megoldásával kellett bizonyítania programozási tudását. A 10 döntős csapatot az Ericsson K+F központjába hívták össze, hogy a cég telephelyén egyidőben dolgozva mérjék össze tudásukat és dőljön el ki a legjobb.

A feladatokat az Ericssonnál dolgozó szoftvertechnológiáért felelős kollégák állították össze Dr. Porkoláb Zoltán vezetésével. Ők feleltek a feladatok megfogalmazásáért, ellenőrzéséért és a teljes kivitelezésért.

A Magyarországon közismert és kedvelt informatikai versenyeken gyakran előforduló feladatok sokszor az algoritmusok megalkotására koncentrálnak, kevéssé nyer szerepet a programozói, szoftvertechnológiai tudás, a pozitív értelemben vett hackelés. Ezen a versenyen ez utóbbira is komoly hangsúly helyeződött. Volt feladat, amelyben egy elveszett forráskódot kellett visszaállítani a futtatható binárisból, volt, ahol hibákat kellett megtalálni és kijavítani. Az egyik feladatban egy Shakespeare idézetet kellett kiírni a Hamletből - minél rövidebb forráskóddal. A legjobb megoldások mérete bőven a kiírt idézet bájtszáma alatt volt. A lelkes versenyzők gyakran olyan megoldásokkal is meglepték a szervezőket, melyekre azok korábban nem is gondoltak volna, újabb bizonyítékokat szolgáltatva a hazai informatikus hallgatók tudására és kiemelkedő kreativitására.

A csapatok a döntőbe jutásukkal már bizonyították szakmai érdeklődésüket és hozzáértésüket, ezért az Ericsson úgy döntött, hogy ők mentesülnek a szakmai felvételi feladatok elvégzése alól. Emellett természetesen a dobogós csapatok tagjai tárgyi nyereményekben is részesültek. A 3. helyezettek Sony Ericsson okostelefonnal, a másodikok és az első helyezettek csúcskategóriás Sony Ericsson okostelefonnal lettek gazdagabbak. Az első helyezett 3 fő a telefonok emellett egy stockholmi hétvéget is megnyert, egy olyan céglátogatással együtt, ahol az Ericsson jövő technológiáját bemutató Experience Centerbe is belépési lehetőséget kaptak.

Az első helyezettek az ELTE-ről érkeztek, akik mELTEd néven indultak a versenyen. A csapat tagjai: Dankovics Attila, Nagy Gergely és Szalkai Balázs. Attila elsőéves, a másik két résztvevő negyedéves matematikus hallgató.
A versenyről azt mondták „Habár kevés volt az idő és nem volt könnyű, de megoldottuk a feladatokat. Igazi kihívás volt ez a verseny, amit még az is külön érdekessé tett, hogy valóságközeli feladatok szerepeltek benne. Egészen hihető volt, hogy ilyesmi a valóságban is előfordulhat.”